Om du upplever problem att surfa med ditt integrerade mobilabonnemang kan du testa detta:
-
- Kontrollera att du är ansluten till internet via ett mobildatanät eller wifi.
- Gå till Inställningar > Mobilnät. Kontrollera att Mobildata är aktiverat.
- Starta om mobilen och kolla om det finns några uppdateringar att hämta.
- Kontrollera att mobilens minne inte är slut.
- Kontrollera dina APN-inställningar. Inställningar > Mobilnät > Alternativ för mobildata > Mobilt datanätverk. Under ”Mobildata” ska inställningarna vara:
APN: services.telenor.se
Användarnamn: Lämnas tom
Lösenord: Lämnas tom - Nollställ dina nätverksinställningar. Inställningar > Allmänt > Nollställ > Nollställ nätverk. När du gör detta nollställs även Wi-Fi-nätverk och lösenord, mobilinställningar samt VPN- och APN-inställningar som du har använt tidigare. Efter att du har nollställt dina nätverksinställningar behöver du ställa in APN-inställningarna igen manuellt (se ovanstående punkt) samt söka upp eventuellt Wi-Fi-nätverk.
- Kontrollera att du är ansluten till internet via ett mobildatanät eller wifi.
-
- Kontrollera att du är ansluten till internet via ett mobildatanät eller wifi.
- Kontrollera att Mobildata är aktiverat.
- Starta om mobilen och kolla om det finns några uppdateringar att hämta.
- Kontrollera att mobilens minne inte är slut.
- Kontrollera dina APN-inställningar. Inställningar > Mobilnät > Åtkomstpunktens namn (APN). Under aktiv APN ska inställningarna vara:
APN: services.telenor.se
Användarnamn: Lämnas tom
Lösenord: Lämnas tom - Nollställ dina APN-inställningar. Inställningar > Mobilnät > Åtkomstpunktens namn (APN) > Återställ standardinställning.