I vanliga fall när man skall logga in en mobilapp eller en PC-app så behöver man inte använda sitt AnvändarID och lösenord. Istället kan man använda sitt registrerade mobilnummer, eller sin registrerade mailadress, och begära att systemet skall skicka en PIN-kod dit som används för att fullborda inloggningen. Men det finns tillfällen då det är viktigt att kunna sitt AnvändarID och lösenord, exempelvis för användare utan registrerat mobilnummer, mailadress eller när man skall koppla sin Office365-kalender till systemet.
Ifall du glömt till lösenord kan du i PC-appen återställa lösenordet till ditt konto.
Processen börjar i PC-appen, i inloggningsrutan.
|
||
På lösenordssidan visas knappen Återställ lösenord.
|
||
Du har nu kommit till återställningssidan. Här visas vilket system som din växel ligger i. I exemplet visas systemet netpbx5.net.
|
||
Appen skickar ett mail till din registrerade adress med ett nytt lösenord. | ||
Leta i din inkorg efter mailet, det brukar ta någon minut innan det dyker upp. | ||
Du kan nu logga in med ditt nya lösenord | ||
Inloggad igen! |
Läs mer: