Allmänna inställningar
- Snabbinfo om växelsamtal: Om du aktiverar denna funktion så visas en notifering ” Samtal via växeln” på de samtal som kommer från NetPBX.
- Lista på startsidan: Här kan du ställa vilken vy som skall visas på Hemskärmen. Kan också ställas på hemskärmen.
- Genvägsknapp: Här kan du ställa vilken funktion 60-knappen på hemskärmen skall ha.
|
|
Samtal: När du skall ringa
För dig som har en mobiltelefon som är omexat ansluten till systemet finns en möjlighet att bestämma hur utgående samtal från Appen skall utföras
- För dig som har en mobiltelefon som löst knuten till systemet finns en möjlighet att bestämma hur utgående samtal från Appen skall utföras
- Ring tillbaka/motringning: När du ringer från Appen så blir du uppringd av systemet, som sedan ringer upp den person du skall prata med. Denna metod har fördelen att det kan vara fördelaktigare kostnadsmässigt för vissa kunder att ringa ut på detta sätt.
- Ring via växeln: När du ringer ut via appen så sätts samtalet upp som en utgående samtal från din telefon. Smidigare än ”Ring tillbaka”
|
|
Samtal: Vid upptagen
Här bestämmer du vad som skall hända med samtal till dig medan du själv är upptagen i samtal.
Samtal som kommer in när du är upptagen kan antingen:
- Flytta samtalet – styra samtalet till röstbrevlåda, kollega, grupp eller annat nummer.
- Tuta i bakgrunden på ditt samtal så du kan avsluta pågående samtal om du vill
- Skicka upptagetton till den som ringer
- Köa samtalet, den inringande kan vänta i din privata kö till dess att du lagt på.
|
|
Samtal: Vid uteblivet svar
Här bestämmer du vad som skall hända med samtal som ringer till dig men som du inte besvarar.
- Funktionen ger dig möjlighet att flytta samtalet till röstbrevlåda kollega, grupp eller annat nummer.
- ”Automatisk telefonist” ger den som ringer ett intalat automatiskt besked om var du är och när du är tillbaka.
- Du kan ställa hur länge det skall ringa på din telefon innan funktionen slår in. Vi rekommenderar 25 sekunder, men sätt inte längre än 30 sekunder för då är det risk att något annat i telefoninätet slår in och tar ditt samtal.
|
|
StörEj
30-knappen: Här kan du ställa in hur StörEj skall fungera när du klickar på 30- och 60-knappen.
- Du kan ställa in vart det inkommande samtalet skall flyttas, exempelvis Automatisk telefonist som spelar upp röstmeddelande för den inringande.
- Du kan ställa in din standardorsak för StörEj - exempelvis Möte - som används när du skapar en direkt StörEj.
Resten av dagen: När du skapar en schemalagd StörEj så kan du välja ”resten av dagen” som sluttid. Här ställer du in när din arbetsdag normalt startar. Din nyskapade StörEj slutar då din arbetsdag börjar dagen efter.
Auto in- och urloggning: Här ställer du in vad som ska hända med grupper när du sätter ”stör ej”. Om du aktiverar funktionen kommer du automatiskt loggas ut ur dina grupper under StörEj.
- Om du är sista inloggade medlem i en grupp så kommer urloggningen inte ske automatiskt utan du får logga ut manuellt.
Släpp igenom samtal till mobilnumret: Denna inställning visas bara för dig som har ett integrerat mobilabonnemang eller ett mexat abonnemang.
Här definierar du hur du vill hantera samtal till ditt mobilnummer när du satt dig i ”stör ej”. Du kan välja att låta samtal till ditt mobilnummer släppas igenom trots att du är i StörEj. Notera att samtal till ditt fastnummer inte släpps igenom.
|
|
Kontakter
Under inställningar – Kontakter kan du ställa in hur appen skall visa dina kontakter
- Sortering av kontakter: Listor med kontakter sorteras vanligtvis på kontakternas efternamn. Här kan du ställa in ifall de skall sorteras på förnamn istället.
- Kontakternas namn: Här kan du bestämma om kontakterna skall visas med efternamn eller förnamn först.
- Förvald kontaktflik: Kontaktboken är uppdelad i 3 olika register: Favoriter, Interna kontakter och Externa kontakter. Här kan du ställa vilket register som skall visas då du öppnar kontaktboken.
|
|
Övrigt
Om du har flera telefoner så kan du konfigurera vilka samtal som skall ringa på vilken telefon.
- Personliga samtal: samtal som inkommer till någon av egna telefonnummer, exempelvis ditt fastnätsnummer och mobilnummer
- Gruppsamtal: samtal till grupper där du är medlem
- Motringning: Tjänsten kan konfigureras så att när du ringer ett ut samtal från appen så är det systemet som istället ringer upp dig och kopplar ihop dig med mottagaren av ditt samtal. Detta kallas motringning och är mest relevant för mobiltelefoner, speciellt då du befinner dig utomlands.
Du kan välja att aktivera en telefon för flera typer av samtal, exempelvis både personliga samtal och gruppsamtal.
|
|
Logga ut
Längst ned i listan över inställningar hittar du funktionen för att logga ut.
|
|