Funktionen hjälper dig som använder din dator och mobiltelefon både i arbetet och privat.
Med funktionen kan du styra vilket telefonnummer som skall visas på dennes utgående samtal till mottagare utanför den egna organisationen, så kallade externa samtal. Du kan välja vilket telefonnummer som skall visas under arbetstid, och vilket telefonnummer som visas utanför arbetstid. Exempelvis kan du bestämma att samtal under arbetstid skall visa ditt personliga fastnätsnummer, medan samtal utanför arbetstid skall visa mobilnumret eller till och med dolt nummer.
För användare som inte har satt arbetstid kommer tjänsten att förslå ett grundschema: måndag till fredag, 8:00 till 17:00. Denna arbetstid kan aktiveras och lätt ändras av användaren.
Tips! Det spelar ingen roll om du ringer med appen eller på datorn. Har man satt ett visningsnummer i appen så kan man även ringa med bordstelefonen eller softphonen och få det visningnumret på utgående samtal
PC-appen
I PC-appens inställningssida, i fliken Visningsnummer, kan du ställa in ditt visningsnummer. Genom att klicka i "Arbetstimmar" aktiverar du funktioner schemalagt visningsnummer.
- Du kan nu välja två olika visningsnummer. Dels det visningnummer som du vill använda under arbetstid (exempelvis ditt företagsnummer) och dels det nummer som skall visas utanför arbetstid (exempelvis ditt mobilnummer).
- Lägg till: Du kan enkelt lägga till nya delar till ditt schema genom att välja veckodagar (exempelvis måndag, tisdag och fredag) och ett tidsspann. Tryck på "Lägg till" så läggs dessa till din Arbetstid.
- Ta bort: Tryck på det lilla krysset för den del av arbetstiden du vill ta bort.
Tips! Om du vill kan du ha flera arbetsperioder på samma dag, kanske 8:00 - 12:00 och sedan 13:00 - 17:00.
Läs mer: