Styrgrupper: En grupp utan medlemmar kallas styrgrupp. Den används för att kunna göra schemaläggningar i talträdet och används oftast tillsammans med en eller flera IVRer för att kunna behandla samtalen på olika sätt under dagens/veckans/månadens olika tidpunkter För varje grupp kan man ställa in tidsstyrd schemaläggning för hur gruppen skall ta emot de inringande. Schemaläggningen delas upp i 3 delar där varje del kan ha en egen hantering av samtalen.:
|
Exempel
Bilden visar ett exempel på hur styrgrupper används. Denna bild föreställer en styrgrupp som styr hela företagets öppettider. Schemat i styrgruppen styr var inkommande samtal skall styras beroende på tid och dag.
- Tidstyrd: Under schemats öppettider styrs inkommande samtal till företaget till en meny där en inringande får välja på alternativen Sälj, Support och Telefonist.
- Standard: När företaget är stängt så styrs samtalet istället till en HangupIVR som spelar upp nattbeskedet och sedan lägger på.
I talträdet kan man kombinera ihop byggstenarna så att det precis passar ert företag.
Parallell ringgrupp (PHG)
Parallell ringgrupp (PHG) använd uteslutande för att skapa styrgrupper, grupper som med sitt schema styr den inringande till olika delar av talträdet.
Läs mer
- Meddelanden, IVRer och Grupper, hur hänger det ihop?
- Nummer
- Meddelanden
- IVRer
- Styrgrupper
- Grupper med medlemmar (användargrupper)
- Mer information om Grupper
- Startsidan
- Introduktion av Home