För varje grupp kan man ställa in tidsstyrd schemaläggning för hur gruppen skall ta emot de inringande. För varje schema kan man välja vilket Talsvar man vill använda att utföra.
Konfigurera dina scheman och vilken IVR du vill skall utföras i varje schema så att du får till dina öppettider.
- Standard: Styra vad som skall hända då gruppen inte är öppen.
- Tidsstyrd: Styra vad som skall hända under gruppens ordinarie öppettid, exempelvis vardagar mellan 8 och 17.
- Special: Special används för att stänga gruppen, fast tidstyrda schemat säger att det borde vara öppet. Används vanligen vid storhelger såsom Påsk. Exempel: på påskafton skall gruppen vara stängd och ett meddelande ”Glad påsk!”
Exempel
- Standardschema: Se ett konfigurationsexempel av ett standardschema.
- Tidsstyrt schema: Se ett konfigurationsexempel av ett tidsstyrt schema.
- Specialschema: Se ett konfigurationsexempel av ett specialschema.
Läs mer: