Detta exempel fokuserar på att lägga schemat Special, dvs det schema som vanligtvis används för att överskrida gruppens öppettider för at hålla stängt, exempelvis en storhelg.
- Tryck på Redigera i ramen runt Tidsstyrd.
Välj IVR
IVRen anger vad som skall hända med samtal under det tidsstyrda schemat. Varje typ av IVR/Talsvar innehåller en funktion som man väljer själv, du kan välja mellan:
- Välkomstmeddelande (spela ett meddelande, sedan lägga inringande i gruppens kö)
- Lägg på samtalet (spela ett meddelande, sedan lägga på samtalet)
- Vidarekoppla samtalet till annan grupp (flytta samtalet till en annan grupp)
- Meny (spela upp en meny där den inringande kan välja mellan 0 till 9, * och #) Till varje menyalternativ kan man sedan utföra samma funktioner som precis beskrivits.
I detta exempel skall vi ha en Lägg-på-IVR för att kunna meddelade den inringande våra öppettider innan samtalet läggs på. Du kan välja en redan existerande IVR i namnattributets dropdown-meny, eller skapa en ny genom att fylla i namn, välja typ = Lägg på och välja vilket meddelande du vill använda.
Skapa en schemaläggning
I detta fall vill vi skapa ett veckoschema som innehåller öppettiderna för varje vecka.
- Klicka på Lägg till schema
- Klicka på Upprepad
- Fyll i veckoschemat
- Aktivera schemat från nu och tillsvidare
Spara
När du sparat visas schemat i kalendervyn, där olika färger representerar de olika schemaläggningarna. Har du gjort ett mer avancerat schema kan bläddra i schemats kalender för att se hur specifika dagar påverkas av schemat.
Läs mer: