Exemplet börjar gruppen med att gruppen inte har något schema. Detta exempel fokuserar på att lägga schemat Standard, dvs det schema som vanligtvis används för att definiera vad som skall hända med samtal då gruppens inte är öppen.
- Tryck på Redigera i ramen runt Standard.
Välj IVR
IVRen anger vad som skall hända med samtal under det tidsstyrda schemat. Varje typ av IVR/Talsvar innehåller en funktion som man väljer själv, du kan välja mellan:
- Välkomstmeddelande (spela ett meddelande, sedan lägga inringande i gruppens kö)
- Lägg på samtalet (spela ett meddelande, sedan lägga på samtalet)
- Vidarekoppla samtalet till annan grupp (flytta samtalet till en annan grupp)
- Meny (spela upp en meny där den inringande kan välja mellan 0 till 9, * och #) Till varje menyalternativ kan man sedan utföra samma funktioner som precis beskrivits.
I detta exempel skall vi ha en Lägg-på-IVR för att kunna meddelade den inringande våra öppettider innan samtalet läggs på. Du kan välja en redan existerande IVR i namnattributets dropdown-meny, eller skapa en ny genom att fylla i namn, välja typ = Lägg på och välja vilket meddelande du vill använda.
Spara
När du sparat visas schemat i kalendervyn, där olika färger representerar de olika schemaläggningarna. Har du gjort ett mer avancerat schema kan bläddra i schemats kalender för att se hur specifika dagar påverkas av schemat.
Läs mer: