Ett special-bid är en prisreduktion för Advocos tjänster.
- En säljare som har en affär där ett special-bid krävs hör av sig till Advocos Partner Manager med en kort beskrivning av affären och anledningen till begäran om special-bid.
- Tillsammans med ansvarig hos Advoco sätts ett överenskommet kundpris.
- Tanken med special-bid är inte att det ska fungera som en marginalhöjare utan som ett verktyg att landa affärer under konkurrens.
Säljaren mailar sedan sin officiella begäran om special-bid till Advocos Partner Manager, där följande information skall framgå.
- ÅFs namn och kontaktuppgifter
- Slutkunds namn och företagsuppgifter
- Antal användarlicenser i affären
- Datum för avslut på affären
- Önskade priser för aktuellt special-bid
- Kundpris på aktuell tjänst
Om förfrågan accepteras bifogas en special bid-förbindelse (ett dokument/avtal) från Advoco med all info rörande den aktuella kunden och villkoren för den aktuella affären.
OBS! att special-bid-förbindelse enligt ovan och kundavtalet måste bifogas till ordern för att special-bid ska gälla vid faktureringen.
Priset för special-bid gäller i 90 dagar, sedan måste en ny förfrågan göras.
Om kundavtalet visar att det lägre priset inte slagit igenom hos kunden utan enbart använts som en marginalförstärkare kan special-bid nekas även om ovanstående förbindelse bifogas avtalet.