Som användare i systemet är det vanligast att du har köpt licenserna - med tillhörande prisplan - från någon av Advocos partners eller återförsäljare, och att denne fakturerar dig för tjänsten.
Men ibland är det så att du ringer samtal till nummer som inte täcks av licensernas prisplan. Du kanske har ringt utomlandssamtal eller betalnummer, och i sällsynta fall kan du ha ringt mer eller skickat fler SMS och MMS än vad som ingår i de integrerade mobilabonnemangen. I sådana fall tillkommer en debitering som läggs på en s. k. Trafikfaktura.
Minst 100 kronor
Vi skickar inte ut fakturor så länge den tillkommande debiteringen inklusive avgifter understiger 100 kronor. Istället väntar vi med att skicka trafikfakturan till dess att den sammanlagda debiteriteringen når över 100 kronor.
Det innebär att när du får fakturan så kan den gälla för en längre tidsperiod, flera månader om du sällan ringer utlandssamtal.
Läs mer om telefoni:
Läs mer om Integrerade Mobilabonnemang:
- Hur många samtal ingår det varje månad?
- Hur många SMS ingår det varje månad?
- Hur många MMS ingår det varje månad?
Läs mer: