För användare som integrerat sin växel med Microsoft Teams finns möjligheten att visa din status för kollegorna och även styra dina inkommande samtal. I bilden till höger så ser användaren Anders Antonsson sin egen Teams-status under 60 min-knappen. Anders ser även sig själv i de interna kontakterna där det framgår att han är upptagen i Teams. |
|
De inställningar som påverkar samtalsstyrning baserat på status i Teams är följande:
Tips: Om du använder valet "Köa samtal" vid upptagen i samtal så kan det bli långa väntetider för de som ringer när du sitter i möte. |
|
Teams har många olika statusar och här kan du välja vilka av dem som ska påverka din upptagetstatus i växeln. Tänk också på att Teams kan ge olika status beroende på om ett möte pågår under bokad tid eller utanför bokad tid. Tips: Vill du kunna få samtal när du har möte i Teams men inte när du presenterar i Teams, bocka ur "I möte". Tips: Se hur inställningarna följer din Teams-status på din hemskärm genom upptagetindikatorn under den högra knappen: |
Bra att veta: Funktionen för integration mot Teams är ett tillval som du kan kontakta din säljare för att få veta mer om hur du får tillgång till funktionen. Statusen från Teams är endast tillgänglig i mobilapparna men påverkar samtal till alla dina telefoner.
Läs mer: