Auto Attendant är ett funktion i systemet att ta emot och behandla inkommande samtal till användare som har en aktiv StörEj pågående. Den inringande får talat besked uppspelat och kan manövrera genom menyer genom att använda DTMF på sin telefon.
Funktion
Talat besked om mottagarens användarnärvaro på formen:
Personen du ringde är [på möte /på semester ....] och kommer tillbaka [tid och datum].
Tryck 1 för att prata med en kollega, eller vänta kvar för att lämna ett meddelande i röstbrevlådan.
Den som ringer kan svara på tre sätt:
- Tryck 1 för att omdirigeras till en kollega.
- Det här alternativet omdirigerar samtalet till det nummer som är definierat som "Attendant extension", en parameter som konfigureras av systemadministratören då växeln levereras. Värdet i parametern kan vara en anknytning eller numret till en grupp,
- Vänta kvar för att lämna ett meddelande.
- Det här alternativet omdirigerar samtalet till användarens röstbrevlåda.
- Lägg på samtalet
Förutsättningar
Systemadministratören måste ha konfigurerat företagets växel för att AutoAttendant skall finnas tillgängligt. När detta är gjort kan administratören eller användarna själva ställa in att använda AutoAttendant vid pågående StörEj.
Läs mer