Din administratör ställer in det mesta kring din röstbrevlåda, men du själv behöver spela in ett hälsningsmeddelande och välja PIN-kod.
Ställ in hälsningsmeddelande
Innan du ställt in ett personligt hälsningsmeddelande spelas ett standardmeddelande för den inringande.
Hälsningsmeddelandet är det meddelande som den inringande hör där denna kommer till din röstbrevlåda. Vanligast är att meddelandet presenterar vart den inringande har kommit och att man berättar vad den inringande skall göra härnäst. Exempel: "Hej, du har kommit till Anders Antonsson. Tala in ett meddelande efter pipet så återkommer jag så fort det är möjligt". För att spela in meddelandet gör du så här:
- Ring till din Röstbrevlåda
- Röstbrevlådan kommer att spela upp en liten meny med val, tryck 3 för att spela in ett nytt hälsningsmeddelande.
- Följ instruktionerna för att spela in. När du spelat in kan du välja # (fyrkant9 för att spara eller * för att få Huvudmeny uppspelad igen. Tryck 3 för att spela om inspelningen.
Ställ in ny PIN-kod
Du kan ställa in en PIN-kod till din röstbrevlåda. PIN-koden används när du ringer till din röstbrevlåda, men systemet känner inte igen ditt telefonnummer. Då kan du behöva mata in anknytningsnummer och PIN-kod för att få komma in. Så här ställer du din PIN-kod.
- Ring till din Röstbrevlåda
- Röstbrevlådan kommer att spela upp en liten meny med val, tryck 4 för att välja en ny PIN-kod.
- Följ instruktionerna för att välja nytt nummer. PIN-koden är ett fyrsiffrigt nummer. Mata in dina fyra siffror, du kommer behöva bekräfta genom att mata in dem igen.
Läs mer: