För vissa affärer krävs det att kunden får välja sitt nummer. Advoco har tjänsten “nummerdialog innan beställning om speciellt nummer”. Tjänsten beställs enligt följande flöde:
- Advoco tar emot en förfrågan på order.icc@infracom.se där följande ska framgå:
- Kundens namn
- Önskat riktnummer
- Önskad längd på serie
- Önskad kategori (Silver 00/ Guld 000/ Platinum 0000)
- Övriga önskemål
- Förfrågan besvaras med de 3 bästa matchningarna av önskemålen.
- Partner återkommer inom 24h med vilket av förslagen som skall reserveras. I det fall inget av de föreslagna numren passar kan en ny förfrågan göras. Se prislista.
- Reservationen gäller sedan i 30 dagar.
- Vid beställning hänvisar partner till det reserverade numret.
Då tjänsten inte används tilldelas kunden ett nummer vid beställning. Ange önskat riktnummerområde vid beställning.
Man kan inte beställa en nummerserie hos Advoco för att sedan portera över den till annan operatör. Beställning av nummerserie kan endast göras för kunder som beställer andra tjänster hos Advoco, eller för befintliga kunder.