Samtalshantering
I din telefon kan du prata med dina nära och kära, kollegor och affärspartners. I många fall räcker detta bra, men ibland vill man kunna anpassa sin telefoni och göra fler samtalsval och det är där Apparna kommer in. I apparna kan du koppla vidare samtal, ta emot gruppsamtal, välja vilket nummer du visar när du ringer och mycket mer.
Funktioner i apparna
Ringa: Med apparna kan du ringa samtal, det finns flera sätt att starta ett nytt samtal.
|
Ta emot samtal: Med apparna kan du hantera dina inkommande samtal genom växeln. Exempelvis samtal till dig genom ditt fastnätsnummer eller din integrerade mobil, eller samtal från de grupper där du är medlem i.
Inkommande samtal via växeln kan du också flytta vidare till en annan medarbetare, eller ett externt telefonnummer.
- Flytta ett samtal direkt: Efter att du besvarat samtalet kan du flytta iväg det till en kollega eller annat nummer och själv bli tillgänglig direkt.
- Ring kollega innan flytt: I pågående samtal kan du ringa upp en kollega eller annat nummer, höra att samtalet kolle på att kopplas upp, och sedan flytta över den inringande så du själv blir tillgänglig igen.
- Sätt upp ett konsultativt samtal – I pågående samtal kan du ringa upp en kollega eller annat nummer, rådfråga med denne, och sedan ha möjlighet att koppla ihop de två samtalen så du själv blir tillgänglig igen.
I PC-appen kan du göra ytterligare samtalsval;
- Parkera samtal - parkera tillfälligt.
- Stäng av ljud - stäng av ljudet.
Läs mer: