Som Telefonist kan du hantera inkommande samtal till Telefonistkön och koppla de inringande rätt på ett enkelt och smidigt sätt. Telefonistvyn finns i PC-appen och blir automatiskt tillgänglig för användaren då denne blir medlem i en avancerad telefonistgrupp i växeln.
I Telefonistvyn kan du agera som Telefonist i företaget och besvara inkommande samtal, söka i företagsregistret, koppla samtal, ta hand om retursamtal, se ködetaljer på telefonistgruppen och logga in / ut andra telefonister och gruppmedlemmar i deras grupper.
För att Telefonistvyn skall fungera krävs att du har aktiverat att du besvarar gruppsamtal i PC-appen.
Tips! Telefonistvyn stödjer inloggning i en telefonistkö. Ifall användaren är inloggad i andra grupper kan dessa grupper servas genom telefonistgränssnittet men de kommer inte ha den extra funktionalitet som telefonistkön har. Samma gäller om användare tillhör mer än en telefonistkö. Extra telefonistköer kommer att få samma funktionalitet som vanliga grupper har.
Funktioner
Telefonisten har funktioner utöver de som gruppmedlemmar har för att kunna hantera Telefonistkön.
- Speciell vy för Telefonister som använder PC-appen
- Telefonistkö med extra telefonist-funktioner såsom återanrop
- Kan hantera StörEj / Hänvisningar åt medarbetarna
Ringa och Koppla samtal
- Telefonistkön
- Om samtalsflytt för Telefonisterna
- Ringa ett nummer
- Flytta ett samtal (F2) med snabbflytt
- Flytta ett samtal (F2) till kollega
- Köa på upptaget (F8)
- Kölista för Telefonistgruppen
Katalogen
- Översikt katalogvyn
- Intern kontakt - Översikt
- Ändra kollegas StörEj / Hänvisning
- Intern kontakt - Kontaktinformation
- Logga in / ut kollega
- Ändra detaljer på kollega
- Sökord för att hitta kollega
- Chatta med kollega
Övrigt
Läs mer